مقالات

خواص جلبک دریایی برای پوست: اسپیرولینا، معجزه سلامتی

خواص جلبک دریایی برای پوست: اسپیرولینا، معجزه سلامتی

اسپیرولینا جلبکی‌ست همه‌کاره که سرشار از ریزمغذی‌هاست و به همین دلیل خواص زیادی برای بدن دارد. از آنجا که جلبک خوراکی اسپیرولینا غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست می‌تواند در سلامت پوست نیز تاثیر زیادی بگذارد. این جلبک با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند، باعث جوانسازی پوست می‌شود و ظاهری بی‌عیب‌ونقص برایتان می‌سازد. اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص اسپیرولینا هستید، بیایید در این مقاله با هم بررسی کنیم خواص جلبک دریایی برای پوست چیست و چگونه از آن استفاده کنیم. برای داشتن پوستی سالم‌تر و درخشان‌تر آماده‌اید؟!

چرا اسپیرولینا برای پوست خوب است؟

پوست سالم و شاداب پوستی‌ست که همه مواد مغذی را دریافت می‌کند، از آسیب‌ها به دور است و به‌طور محافظت‌شده در مقابل آفتاب قرار می‌گیرد. پوست سالم با افزایش سن تغییر چندانی نمی‌کند و دچار افتادگی نمی‌شود، همواره سالم است و ظاهر جوانی می‌سازد. جلبک اسپیرولینا برای داشتن چنین پوستی فوق‌العاده اهمیت دارد؛ زیرا از انواع ویتامین گرفته تا اسیدهای چرب مختلف در این جلبک وجود دارد. بیایید تا فواید اسپیرولینا برای پوست را با هم بررسی کنیم.

فواید اسپیرولینا برای پوست

ترکیبات استثنایی اسپیرولینا یا همان پودر جلبک دریایی برای پوست می‌تواند خواص زیادی داشته باشد که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

لیفت شدن پوست

بخش طبیعی پیری شامل از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست است که منجر به شل شدن و افتادگی پوست می‌شود. با افزایش سن افراد، تولید کلاژن، پروتئین موجود در پوست، بافت، استخوان، غضروف و تاندون‌ها متوقف می‌شود. همانطور که کلاژن در پوست شما کم می‌شود، ممکن است حس کنید ظاهر شما پیرتر و خسته‌تر به نظر می‌رسد. اسپیرولینا می‌تواند به بهبود تولید کلاژن از طریق سلول‌های خاصی به نام فیبروبلاست پوستی کمک کند. با این کار اسپیرولینا می‌تواند تولید کلاژن را افزایش داده و با فعال کردن این سلول‌ها از طریق اسیدهای آمینه ضروری، جلوی پیر شدن پوست را بگیرد. این یکی از مهم‌ترین خواص جلبک دریایی برای پوست است.

از بین بردن آسیب‌های رادیکال‌های آزاد

شایع‌ترین آسیبی که به پوست می‌رسد، آسیب اکسیداتیو است؛ زیرا ما به دلیل قرار گرفتن در مقابل خورشید، انواع آلودگی، و رژیم غذایی نامناسب مدام در معرض این آسیب قرار داریم. رادیکال‌های آزاد کلاژن را ضعیف کرده و به پوست آسیب می‌رساند. در واقع، اگر رادیکال‌های آزاد بیش از اندازه به بدن وارد شود، می‌تواند باعث علائم پیری زودرس مانند چین و چروک، خطوط ریز، لک و افتادگی شود. اما نگرانش نباشید! یک خاصیت جلبک دریایی برای پوست این است که، اسپیرولینا از طریق آنزیم‌های تخصصی که از آسیب DNA جلوگیری می‌کند با رادیکال‌های آزاد به مبارزه می‌پردازد. همچنین به دلیل دارا بودن ترکیب آنتی‌اکسیدانی (فیکوسیانین که به آن اسپیرولینای آبی نیز می‌گویند) می‌تواند از هر نوع آسیب اکسیداتیو پیشگیری کند. این کار اثرات نامطلوب رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد و به طور طبیعی ظاهر پوست شما را بهبود می بخشد. خطوط ریز و چین‌وچروک‌ها کاهش می‌یابد و پوست شما درخشش سالمی دارد.

سم‌زدایی و پاکسازی پوست

همانطور که گفتیم، پودر یا کپسول اسپیرولینا حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که به بدن در کاهش تورم و حذف بهتر سموم کمک می‌کند. پاکسازی بدن از سموم به معنای پوستی سالم‌تر با چهره‌ای درخشان است. تحقیقات حتی نشان داده‌اند که جلبک‌ها قادر به درمان انواع مسمومیت است؛ بنابراین چه چیز بهتر از جلبک دریایی برای پاک کردن بدن از انواع سموم و آلودگی؟ اسپیرولینا فواید سم‌زدایی خود را از حجم بالایی از مواد معدنی مانند آهن، منیزیم و پتاسیم می‌گیرد که با سایر ویتامین‌های جلبک نیز ترکیب می‌شود.

افزایش سرعت بازسازی پوست

یکی از خواص جلبک برای پوست افزایش سرعت بازسازی سلول‌هاست. شما روزانه هزاران سلول مرده پوست را از دست می‌دهید و این می‌تواند منجر به داشتن پوست خشن، ناهموار، لکه‌ها و قرمزی شود. بهبود ظاهر پوست به هیدراته شدن و لایه‌برداری مداوم و همچنین تغذیه سالم نیاز دارد. اسپیرولینا می‌تواند از طریق اثرات آنتی‌اکسیدانی قوی خود به بازسازی پوست کمک کند، ترمیم بافت را بهبود بخشد و به ساخت سلول‌های تازه در زیر سطح اپیدرم کمک کند.

درمان جوش به روش طبیعی

آکنه مزمن می‌تواند بزرگسالان را در طول زندگی تحت تاثیر قرار دهد که اغلب به دلیل باکتری‌ها و چربی اضافی تداوم دارد. تعادل چربی پوست شما عمدتاً ژنتیکی است، یعنی در پوست برخی افراد نسبت به دیگران سبوم بیشتری تولید می‌شود. متأسفانه، تولید بیش از حد چربی می‌تواند منجر به التهاب پوست شود و خطر ایجاد جوش و مسدود شدن منافذ پوست را افزایش دهد. متاسفانه منافذ ملتهب می‌تواند با چرک پر شود و آکنه ایجاد کند. علاوه بر این، اگر باکتری‌ها در زیر سطح پوست به رشد خود ادامه دهند، می‌توانند جوش‌های ملتهبی ایجاد کنند. اسپیرولینا به عنوان یک عامل ضد باکتری طبیعی عمل می‌کند و می‌تواند جلوی رشد باکتری‌ها را بگیرد. این کار علاوه بر کاهش التهاب، از بروز جوش‌های جدید نیز جلوگیری می‌کند. پس اگر پوست شفاف و بی‌عیب‌ونقص می‌خواهید از خواص اسپیرولینا برای پوست غافل نمانید.

افزایش آب‌رسانی به پوست

به عنوان یک جلبک، جای تعجب نیست که پوستتان را به‌شدت آبرسانی کند. چراکه جلبک دریایی اسپیرولینا سرشار از ویتامین B است و به آبرسانی به شدت کمک می‌کند. اسپیرولینا علاوه بر هیدراته نگه داشتن پوست، می‌تواند سد دفاعی پوست شما را نیز تقویت کند. این به نوبه خود منجر به محافظت بهتر و کاهش خطر آسیب می‌شود. آبرسانی بیشتر به معنای سم‌زدایی بهتر و کمک به تولید سلول‌ها است. پوست تغذیه شده با مایعات فراوان می‌تواند به طور موثر مواد مغذی را در سطح آن توزیع کند. جذب عالی‌تر نیز می‌تواند منجر به لیفت‌شدن پوست شود و ظاهر زیبا و احساس نشاط بیشتری به پوست شما بدهد.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی خواص جلبک دریایی برای پوست پرداختیم. اسپیرولینا سوپرفود فوق‌العاده‌ای است که به دلیل مواد مغذی غنی و فواید سرشارش برای پوست شناخته شده است. پس اگر به دنبال داروهای طبیعی ضد پیری یا درمان آکنه هستید، اسپیرولینا می‌تواند مفید باشد. یکی از راه‌های بهره‌مند شدن از فواید جلبک دریایی برای پوست اضافه کردن آن به رژیم غذایی، و یکی از راه‌های دیگر استفاده از آن به‌عنوان ماسک است. شما می‌توانید مقداری از پودر آن را با آب مخلوط کنید و در هفته یک بار ماسک اسپیرولینا به صورت خود بزنید. همچنین می‌توانید روزانه دو تا چهار گرم از این جلبک را به‌صورت پودر یا کپسول مصرف کنید تا از همه خواصش برای بدن بهره‌مند شوید. برای اطلاعات بیشتر درباره این محصول می‌توانید سایر مقالاتمان را مطالعه کنید یا در صورت داشتن هرگونه سوال با کارشناسان بایوگرین در ارتباط باشید.

author-avatar

درباره سعیده سنایی‌فر

چیزی که در زندگی‌ام بیش از هر چیز اهمیت دارد سلامتی‌ست و چیزی که به انجامش عشق می‌ورزم نویسندگی. بایوگرین فرصتی بود تا بتوانم این دو را با هم ترکیب کنم و از سلامتی بنویسم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *