مقالات

کلروفیل برای پوست صورت؛ ضدسرطان و 4 خاصیت بی‌نظیر دیگر

کلروفیل برای پوست صورت؛ ضدسرطان و 4 خاصیت بی‌نظیر دیگر

پوست زیبا به مراقبت زیبا احتیاج دارد! مراقبتی که در آن تغذیه مناسب و روتین پوستی عالی جای داشته باشد. کافی‌ست در گوگل، اینستاگرام، تیک‌تاک یا سایر پلتفرم‌ها سری بزنید تا متوجه لیست بلندبالای ملزومات انجام یک روتین پوستی مناسب شوید! چیزی که به‌تازگی به‌شدت ترند شده و اینفلوئنسرها تبلیغش را می‌کنند، کلروفیل مایع است. از آنجا که این رنگدانه دارای خواص زیادی‌ست و به سلامت و زیبایی بدن فوق‌العاده کمک می‌کند، در این مقاله می‌خواهم به شما تاثیر کلروفیل برای پوست صورت را خیلی جامع و کامل بیان کنم!

کلروفیل برای صورت چه نقشی دارد؟

اول از همه باید بدانید کلروفیل خوراکی چیست تا بتوانید مطمئن شوید این رنگدانه برای پوست شما چه نقشی دارد. کلروفیل جزء حیاتی فتوسنتز است، فرآیندی که در آن گیاهان انرژی نور را به انرژی شیمیایی تبدیل می‌کنند.

در نتیجه، این رنگدانه برای جذب نور ضروری است که یک مرحله کلیدی در تبدیل دی اکسید کربن و آب به کربوهیدرات است. کلروفیل در کلروپلاست سلول‌های گیاهی یافت می‌شود و مسئول رنگ سبز برگ‌ها است. مطالعات ثابت کرده‌اند که چنین ترکیب ارزشمند و فوق‌العاده‌ای می‌تواند تاثیر شگرفی در سلامت بدن مخصوصا سلامت پوست داشته باشد.

خواص کلروفیل برای صورت چیست؟

بیایید با هم بررسی کنیم کلروفیل مایع چه خواصی برای پوست دارد:

خواص آنتی اکسیدانی کلروفیل برای پوست

اعتقاد بر این است که کلروفیل برای پوست صورت دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که می‌توانند باعث استرس اکسیداتیو و آسیب به سلول‌ها از جمله سلول‌های پوست شوند. با خنثی کردن این رادیکال های آزاد، کلروفیل می‌تواند به جلوگیری از پیری زودرس و حفظ سلامت پوست کمک کند.

اثرات ضدالتهابی برای صورت

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که کلروفیل ممکن است اثرات ضدالتهابی داشته باشد. این موضوع می‌تواند به کاهش قرمزی، تورم و التهاب در پوست کمک کند. بنابراین کلروفیل مایع می‌تواند به ویژه برای افرادی که دارای بیماری‌های التهابی پوست مانند آکنه، اگزما یا پسوریازیس هستند مفید باشد. پس اگر برایتان سوال است که کلروفیل برای جوش صورت چه فایده‌ای دارد، باید بگویم خاصیت ضدالتهابی این ترکیب به‌شدت جوش‌های ملتهب را کاهش می‌دهد.

التیام زخم های پوستی

کلروفیل، علاوه بر تاثیرات موثر در سلامتی، می‌تواند در فرآیند بهبود زخم‌ها نیز نقش مهمی داشته باشد. تحقیقات اخیر نشان داده که این ترکیب می‌تواند با تحریک تولید سلول‌های جدید پوست و کلاژن، پروتئینی که به پوست ساختار و خاصیت ارتجاعی می‌دهد، را تقویت کند. این اثرات می‌تواند باعث تسریع روند بهبودی زخم شود. بنابراین، بهبود زخم‌ها از دیگر فواید کلروفیل برای صورت است.

سم‌زدایی کامل بدن به‌‌ویژه پوست

اگر می‌پرسید ایا کلروفیل برای پوست خوب است یا نه، بهتر است بدانید کلروفیل به‌عنوان بهترین سم‌زدای بدن شناخته می‌شود. مطاعات ثابت کرده‌اند که کلروفیل خوراکی به حذف سموم و ناخالصی‌ها از پوست کمک می‌کند و این امر می‌تواند منجر به شفاف‌تر و سالم‌تر شدن پوست شود.

خواص خوشبوکنندگی

یکی از خواص خیلی جالب کلروفیل این است که بوی بد بدن را از بین می‌برد و به همین دلیل از آن به‌عنوان یک دئودورانت طبیعی استفاده می‌شود. از آنجا که دئودورانت‌های غیرطبیعی دارای سرب هستند و ممکن است باعث بروز سرطان شوند، کلروفیل بدون هیچگونه عوارضی می‌تواند به بوی خوش بدن کمک کند.

خواص ضد سرطانی

از سرطان‌های عجیب و سخت می‌توان به سرطان پوست اشاره کرد که متاسفانه در اوایل ابتلا هیچ اثری از خود نشان نمی‌دهد. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که کلروفیل خواص ضد سرطانی دارد. در واقع کلروفیل با خنثی کردن مواد سرطان زا و ترویج دفع سموم از بدن، به محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک می کند. پس در جواب به سوال کلروفیل برای پوست خوبه باید گفت: «اگر می‌خواهی از یک آنتی‌اکسیدان برای پیشگیری از سرطان بهره ببری، بله! خوب است!».

مطالعات و شواهد بالینی درباره تاثیر کلروفیل برای صورت

برخی از مطالعات نتایج امیدوارکننده‌ای نشان داده‌اند که می‌خواهیم با هم بررسی کنیم. در یکی از مطالعات Pubmed نشان داده شده که کلروفیل نقش قابل‌توجهی در تعداد ضایعات آکنه، درجات شدت آکنه و سطوح سبوم دارد. این مقاله تاثیر بسایر خوب کلروفیل برای جوش صورت را نشان می‌دهد.

مقاله دیگری در Pubmed ثابت می‌کند کلروفیل می‌تواند خواص ضدپیری داشته باشد و در بهبود تمام بخش‌های پوست از جمله اپیدرم، درم، چربی زیر جلدی و سبوم تاثیر بگذارد. این مقاله نشان می‌دهد کلروفیل چین‌وچروک پوست را از بین می‌برد و در درمان افتادگی پوست موثیر عمل می‌کند.

اگر منافذ بزرگ و زیاد پوستتان اعصابتان را خرد کرده است، باید بگویم خاصیت کلروفیل برای پوست بستن منافذ آن نیز هست. مقاله منتشر شده در Pubmed نشان می‌دهد کلروفیل می‌تواند چربی پوست را کنترل کند، منافذ پوست را ببندد و تاثیر خوبی در کاهش جوش‌های حاصل از چربی داشته باشد.

طریقه مصرف کلروفیل برای سلامت پوست

حالا که با خواص کلروفیل برای صورت آشنا شدید، می‌خواهم نحوه مصرف آن را برایتان بگویم. کلروفیل را می‌توان هم به‌صورت خوراکی و هم موضعی مصرف کرد. برای مصرف آن به‌طور خوراکی می‌توانید 10 الی 15 قطره از آن را در دو وعده در آب یا نوشیدنی مورد علاقه‌تان بریزید و مصرف کنید. برای مصرف به‌صورت موضعی هم می‌توانید آن را به صورت اسپری کنید یا پس از ترکیب آن با مواد مغذی دیگر یک ماسک صورت داشته باشید. بهتر است کلروفیل را قبل از حمام مصرف کنید یا اگر امکانش را ندارید، بعد از استفاده صورتتان را بشویید.

و در آخر فراموش نکنید که رژیم غذایی و روتین پوستی مناسب بهترین روش مراقبتی از پوست است. برای اینکه بتوانید روتین پوستی بهتر و طبیعی‌تری داشته باشید، می‌توانید از کلروفیل مایع استفاده کنید که این روزها آوازه‌اش همه‌جا پیچیده است! این رنگدانه خاصیت ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی، و ضدسرطانی دارد و می‌تواند در درمان چین‌وچروک اگزما، آکنه، التهاب، جوش، و حتی سرطان‌های پوستی تاثیرگذار باشد. اگر تجربه استفاده از این محلول معجزه‌آسا را دارید، خوشحال می‌شویم داستانتان را در کامنت‌ها بخوانیم!

author-avatar

درباره سعیده سنایی‌فر

چیزی که در زندگی‌ام بیش از هر چیز اهمیت دارد سلامتی‌ست و چیزی که به انجامش عشق می‌ورزم نویسندگی. بایوگرین فرصتی بود تا بتوانم این دو را با هم ترکیب کنم و از سلامتی بنویسم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *