مقالات

کلروفیل برای لاغری! داستان واقعی معجزه‌ی لاغری در 2 ماه

کلروفیل برای لاغری! داستان واقعی معجزه‌ی لاغری در 2 ماه

«به به! چه لاغر شدی!» از آن جملاتی‌ست که همیشه انتظار شنیدنش را می‌کشیدم. دلیلش هم این بود که سال‌ها تلاش می‌کردم تا به وزن دلخواهم برسم، اما هر کار کردم با شکست مواجه شدم. البته رژیم غذایی مناسب و ورزشی که به روتینم اضافه کرده بودم، تاثیر خیلی مثبتی بر کاهش وزنم داشت، ولی هنوز از آنچه می‌خواستم فاصله داشتم. بعد از مدتی که استفاده از مکمل‌ها را برای لاغری به رژیمم افزودم، کلروفیل مایع خوراکی به مکمل مورد علاقه‌ام تبدیل شد! بیایید تا داستان کلروفیل برای لاغری را برایتان تعریف کنم!

روش لاغری با کلروفیل

وقتی می‌خواستم ببینم کلروفیل چیست، یادم آمد در کلاس علوم مدرسه چیزهایی راجع به این ترکیب خوانده بودم! اما وقتی در آن عمیق‌تر شدم، فهمیدم کلروفیل یک رنگدانه سبز است که در برگ‌ها و ساقه‌های گیاهان وجود دارد و نقش مهمی در فرایند فتوسنتز ایفا می‌کند. کلروفیل به عنوان یک آنتی‌اکسیدان نیز شناخته می‌شود که می‌تواند از رادیکال‌های آزاد که به سلول‌ها آسیب می‌زنند، محافظت کند. این رنگدانه اهمیت بسیاری در تغذیه انسان دارد؛ مثلاً می‌تواند به کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی کمک کند، سیستم ایمنی را تقویت کند و حتی خاصیت درمانی داشته باشد. اما چیزی که برای من مهم بود، چیزی نبود جز لاغری!

چرا کلروفیل برای لاغری؟

راستش اولین چیزی که برای مصرف کلروفیل نظرم را جلب کرد، تبلیغات گسترده‌اش بود. همه شبکه‌های اجتماعی پُر شده بود از: «تاثیر کلروفیل فقط در یک ماه»! راستش نمی‌توانستم خیلی به این تبلیغات اعتماد کنم و دیدن چند تصویر از قبل و بعد از تغییرات، دلم را راضی نمی‌کرد. پس شروع کردم به تحقیقات، آن هم به‌طور خیلی اساسی! زمان زیادی گذاشتم تا بفهمم کلروفیل برای لاغری چگونه تاثیر می‌گذارد. اولین دلیلی که مرا به مصرف کلروفیل سوق داد، خواص بی‌نهایتش بود. یعنی توانستم به این پذیرش برسم که حتی اگر در لاغری هم آنقدرها که انتظار دارم تاثیر نگذارد، می‌توانم از خواص بی‌مرزش بهره‌مند شوم! ولی اینکه کلروفیل چطور در لاغری‌ تاثیر می‌گذارد، خیلی برایم جالب بود.

بهبود مشکلات گوارشی

در مقالات زیادی خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی مشخص شده است. یک بار در مقاله‌ای در سایت pubmed می‌خواندم که کلروفیل بهترین گزینه برای رساندن خواص آنتی‌اکسیدانی به بدن است. در واقع، کلروفیل دارای خواص ضد التهابی هم هست که می‌تواند به کاهش التهاب در دستگاه گوارش کمک کند. التهاب یکی از علل شایع مشکلات گوارشی است و بیماری‌هایی مانند سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) و بیماری التهابی روده (IBD) به دلیل وجود آن رخ می‌دهد. حالا جالب اینجاست که وجود همین التهاب‌ها در چاقی تاثیر می‌گذارد!

تقویت باکتری‌های مفید روده

خواص کلروفیل برای لاغری هنگام بهبود مشکلات گوارشی به خاصیت ضدآنتی‌اکسیدانی‌اش ختم نمی‌شود. تقویت باکتری‌های مفید روده یکی از کارهای دیگری‌ست که کلروفیل می‌کند. متاسفانه یکی از دلایل یبوست هم همین است؛ اینکه باکتری‌های مفید روده تقویت نمی‌شوند. وقتی کلروفیل به کمک سلامت روده می‌آید، هضم راحت‌تر رخ می‌دهد و تعداد دفعات دفع هم بیشتر می‌شود. فارغ از اینکه سلامت روده برای سلامت کلی بدن اهمیت زیادی دارد، دفع کافی و هضم خوب تاثیر خیلی خوبی در لاغری می‌گذارد.

کاهش اشتها

کلروفیل با افزایش سطح هورمون کلسیتونین که مسئول احساس سیری و کاهش سطح هورمون گرلین که مسئول احساس گرسنگی است، می‌تواند به کاهش اشتها کمک کند. در مقاله‌ی دیگری در سایت pubmed می‌خواندم که در صورت مصرف کلروفیل در کنار غذاهای پرچرب، چاقی امکان‌پذیر نیست! این نتیجه‌ی مطالعه خیلی برایم جالب شد و وقتی از یک متخصص درباره‌اش پرسیدم، گفت: «بله، درسته. اما کلروفیل انقدر اشتهات رو مدیریت می‌کنه که تو تمایلی به خوردن غذاهای پرچرب نداری!» کلروفیل با افزایش متابولیسم و سوزاندن چربی که منجر به افزایش انرژی و کاهش وزن می‌شود، وظیفه مدیریت اشتها را برعهده دارد و چه وظیفه‌ای از این مهم‌تر؟!

پاکسازی و سم‌زدایی بدن

آن اوایل که تازه می‌خواستم مصرف کلروفیل را شروع کنم، تاثیر این رنگدانه را با پاکسازی‌اش شناختم. مقالات زیادی نشان می‌داد کلروفیل خواص سم‌زدایی فوق‌العاده‌ای دارد و به پاکسازی بدن کمک می‌کند. دفع به‌موقع، هضم راحت، سیستم ایمنی پُرکار و سیستم گوارشی سالم، جملگی ثابت می‌کنند که بدن شما عاری از هرگونه سم است! این امر کمک می‌کند لاغری تسریع شود و هیچ بیماری هم بدن را تهدید نکند.

می‌دانید کلروفیل چطور این کار را انجام می‌دهد؟ بگذارید تا برایتان بگویم! کلروفیل توانایی اتصال به سموم و فلزات سنگین را دارد و از جذب آنها توسط بدن جلوگیری می‌کند. در نتیجه، این رنگدانه می‌تواند با کاهش میزان مواد مضر وارد جریان خون به سم‌زدایی کمک کند.

همچنین بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد که کلروفیل ممکن است با حمایت از کبد که ارگان سم‌زدایی اولیه بدن است، در سم‌زدایی نقش داشته باشد. کبد سموم را از خون فیلتر کرده و آن‌ها را دفع می‌کند. نه، تمام نشده! علاوه‌براین، کلروفیل ممکن است با تقویت تولید آنزیم‌هایی که به سم‌زدایی کمک می‌کنند، از عملکرد کبد حمایت کند.

نحوه مصرف کلروفیل برای لاغری

آن زمان که می‌خواستم شروع به مصرف کلروفیل کنم، همه‌ی سایت‌ها را زیرورو کردم تا بفهمم بهترین نحوه مصرف این رنگدانه برای لاغری چیست. بیشتر مطالعات یک عقیده داشتند: بهترین کار این است که 10 تا 15 قطره کلروفیل را در دو وعده مصرف کرد. البته بهتر است یکی از وعده‌های مصرف کلروفیل مایع، صبح و به‌صورت ناشتا باشد تا تاثیر بهتری بر کاهش اشتها و همچنین سم‌زدایی بدن بگذارد.

سایر خواص کلروفیل مایع

چیزی که از این رنگدانه برایم جالب شد، ساختار آن بود. کلروفیل ساختاری شبیه به هموگلوبین خون دارد و به همین دلیل به آن خون سبز هم می‌گویند! برای همین به درمان کم‌خونی کمک می‌کند. در نهایت می‌توان گفت که کلروفیل مایع، یک رنگدانه با خواص آنتی‌اکسیدانی و آنتی‌باکتریال است که می‌تواند برای پوست، سیستم گوارشی، و کم‌خونی مفید باشد. این ترکیب نه‌تنها به پاکسازی بدن از سموم کمک می‌کند بلکه باعث کاهش التهابات پوستی و زخم‌های گوارشی هم می‌شود.. این رنگدانه همچنین می‌تواند با تنظیم قاعدگی، حفظ سلامت دندان‌ها و لثه، و کاهش بوی بد دهان مفید باشد.

کلام آخر

کلروفیل مایع از ترکیبات موثری‌ست که برای لاغری می‌توان از آن بهره‌مند شد. این را وقتی فهمیدم که بعد از سال‌ها زحمت برای کاهش وزنم به این محصول روی آوردم. این ترکیب نه‌تنها به کاهش وزن من در زمان کوتاهی کمک کرد، بلکه با افزایش انرژی و پاکسازی بدن موجب می‌شد کارهای روزانه‌ام را بهتر انجام دهم و زندگی سالم‌تری داشته باشم. خلاصه که به دو ماه نرسید که من به وزن ایده‌آلم رسیدم، آن هم بی‌دردسر و عوارض. البته در تمام این مدت ورزش منظم و رژیم غذایی را هم رعایت کردم و به طور کلی یک لایف‌استایل سالم داشتم!

author-avatar

درباره سعیده سنایی‌فر

چیزی که در زندگی‌ام بیش از هر چیز اهمیت دارد سلامتی‌ست و چیزی که به انجامش عشق می‌ورزم نویسندگی. بایوگرین فرصتی بود تا بتوانم این دو را با هم ترکیب کنم و از سلامتی بنویسم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *