مقالات

سوپرفود اسپیرولینا یا هالک گیاهی؟

سوپرفود اسپیرولینا یا هالک گیاهی

نمی‌‌دانم دوران کودکی‌‌تان چقدر با انیمیشن هالک گذشت. اما من مدام روی در و دیوار خانه پوستر و استیکرهایش را می‌دیدم! برادری دارم که در کودکی‌‌اش فکر می‌کرد هالک شگفت‌ انگیز است. لباس سبزی به تن می‌کرد و می‌خواست مردم دنیا را نجات دهد. وقتی پا به دنیای حرفه‌ای ورزش گذاشتم به دنبال سوپرفودی بودم که از همه نظر یک سروگردن بالاتر از بقیه باشد. با اسپیرولینا آشنا شدم؛ ابرقهرمان سوپرفودها! هرچه بیشتر درمورد خواص سوپرفود اسپیرولینا می‌شنیدم، بیشتر یاد هالک شگفت ‌انگیز می‌افتادم. رنگش سبز است و به افزایش قدرت و سلامت بدنی هم کمک می‌کند. پس چرا اسمش را هالک گیاهی نگذاریم؟!

سوپرفود اسپیرولینا هالک گیاهی

کمک به استقامت و مقاومت بدن

اسپیرولینا همان ریزجلبکی که دنیای ورزش به دنبالش است، به استقامت و مقاومت بدن ورزشکاران کمک می‌کند. با توجه ‌به تحقیق منتشر شده در سال 2016 ورزش شدید به‌ خصوص ورزش ‌های استقامتی باعث ایجاد استرس بر بدن و کمبودهای تغذیه‌ای می‌شود. بسیاری از اوقات این کمبودها باعث آسیب، کم‌خونی و مشکل در ریکاوری بین تمرینات یا مسابقات می‌شود. اسپیرولینا به شما کمک می‌کند که در ورزش‌های استقامتی بهتر و حرفه‌ای‌تر عمل کنید و در تمرینات سخت کم نیاورید.

ورزشکاران استقامتی زیادی که به دنبال غذا یا مکمل‌های غذایی هستند، به خواص اسپیرولینا برای ورزش‌های سخت پی برده‌اند. برای همین به‌ صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند. آن‌ها باور دارند چیزی که باعث می‌شود بدنشان تحت ‌فشار زیاد در بهترین حالت عمل کند، مواد پروتئینی، مواد معدنی، و ویتامین‌های B12، E و C موجود در اسپیرولیناست. همچنین آنتی ‌اکسیدان‌های موجود در اسپیرولینا به کاهش التهاب‌ها و استرس اکسیداتیو کمک می‌کند و زمان بازسازی عضلانی نیز کاهش می‌یابد.

سوپرفود اسپیرولینا، کمک به جذب اکسیژن

مقاله‌ای علمی که در سال 2020 منتشر شد، نشان داد که اسپیرولینا به جذب اکسیژن بیشتر کمک می‌کند. جذب بیشتر اکسیژن هم یکی از اهداف ورزشکاران است. در این پژوهش 11 دوچرخه ‌سوار مورد آزمایش قرار گرفتند و گروهی از آنان اسپیرولینا مصرف کردند. پس از انجام آزمایش ثابت شد اسپیرولینا به افزایش هموگلوبین خون کمک می‌کند. افزایش هموگلوبین باعث جذب اکسیژن بیشتر و کاهش ضربان قلب می‌شود. یکی دیگر از نتایج ثابت شده در این آزمایش این بود که در زمان استراحت، ریکاوری دوچرخه‌سوارانی که اسپیرولینا مصرف کرده بودند، بهتر انجام شد.

از دیگر مقالاتی که در این زمینه منتشر شد می‌توان به مقاله‌ای به نام “ورزش منظم بدنی و مکمل اسپیرولینا” اشاره کرد. این مقاله ثابت می‌کند که مصرف سوپرفود اسپیرولینا در تمرین‌های فیزیکی اثرات مثبتی در تنظیم چربی خون و بهبود عملکرد قلبی – تنفسی دارد. در این مطالعه 27 دانشجوی دختر و پسر با سن 18-25 سال مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج نشان داد مکمل اسپیرولینا باعث افزایش جذب اکسیژن و بهبود قدرت عضلانی می‌شود.

کمک به بهبود سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی در بدن ورزشکاران نقش مهمی دارد. زیرا اساس حفظ سلامتی و عملکرد ورزشی است و در دنیای ورزش هیچ‌ چیز مهم ‌تر از حفظ سلامت نیست. تحقیقات نشان می‌دهد که تمرینات شدید و مسابقات ممکن است باعث افزایش عفونت در سیستم تنفسی شود. همچنین ورزشکاران با چالش ‌هایی مانند تمرینات شدید و استرس‌های مختلف مواجه هستند که تأثیر منفی بر سیستم ایمنی بدنشان می‌گذارد.

هالک گیاهی یا همان اسپیرولینا به بهبود سیستم ایمنی بدن ورزشکاران کمک می‌کند. اما چطور؟ بیایید تا خواص اسپیرولینا برای کمک به بهبود سیستم ایمنی را باهم بررسی کنیم:

 وقتی ورزشکاری فعالیت بدنی مکرر و شدیدی انجام می‌دهد، ممکن است سیستم ایمنی بدنش ضعیف شود. یا شاید هم آسیب ‌پذیری بیشتری در برابر عفونت‌ها و التهابات داشته باشد. در اینجا نقش سوپرفود اسپیرولینا برجسته می‌شود. همان‌طور که گفتیم این هالک شگفت‌انگیز حاوی مواد مغذی غنی (پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی، و آنتی‌اکسیدان‌ها) است.

این مواد مغذی باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی می‌شود و از بدن در مقابل عفونت‌ها محافظت می‌کند. پروتئین‌های موجود در اسپیرولینا به ساخت و ترمیم بافت‌های بدن کمک می‌کند. همچنین بهبود ماهیچه‌های آسیب ‌دیده را تسریع می‌کند. همچنین ویتامین C و آنتی‌اکسیدان ‌ها با کاهش اثرات التهابی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. بنابراین، ورزشکاران با مصرف منظم اسپیرولینا به‌عنوان یک مکمل غذایی، می‌توانند عملکرد سیستم ایمنی‌شان را بهبود بخشند. همچنین در برابر عفونت‌ها و التهابات مقاومت بیشتری داشته و قوی ‌تر باشند. درست مثل هالک!

هالک ما؛ سوپرفود اسپیرولینا!

در این مقاله بررسی کردیم که چرا می‌توانیم سوپرفود اسپیرولینا را هالک گیاهی بنامیم. اسپیرولینا به دلیل اینکه حاوی ریزمغذی‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست، به استقامت و مقاومت بدن کمک می‌کند. این سوپرفود جذب اکسیژن را هم افزایش می‌دهد. همچنین از اسپاسم عضلانی جلوگیری می‌کند، استرس را کاهش می‌بخشد، و به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. همچنین با مراجعه به تحقیقات و مقالات علمی می‌توانیم نقش مهم مصرف منظم اسپیرولینا را در بهتر شدن عملکردهای فیزیکی متوجه شویم. من از زمانی که این مطالب آکادمیک را مطالعه و بررسی کردم و فهمیدم هالک ما ورزشکاران، اسپیرولیناست، یادم به برادرم می‌افتد که لباس سبز می‌پوشید و می‌گفت: «من هالک‌ام، قوی‌ام، شگفت‌انگیزم

اگر به دنبال خرید این هالک شگفت‌ انگیز هستید، فقط کافی است به صفحه پودر جلبک اسپیرولینا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *