مقالات

تاثیر جلبک اسپیرولینا بر کبد چرب

اسپیرولینا

تاثیر جلبک اسپیرولینا بر کبد چرب

دنیای امروز و زندگی ماشینی افراد باعث به وجود آمدن یک سری بیماری شده که خود انسان آن ها را به وجود آورده است. یکی از این بیماری ها که در سال های اخیر بسیار شایع شده و نتیجه فرهنگ بد غذایی انسان ها و غذای آماده و پر چربی است بیماری کبد چرب است. تعداد زیادی از افراد جامعه ممکن است این بیماری را داشته باشند و از آن اطلاعی نداشته باشند چون یک بیماری بی علامت است. اکثر مردم وقتی از داشتن این بیماری باخبر می شوند که دیگر زمان درمان موثر برای آن گذشته است. در این مطلب به علت های کبد چرب و یک روش جدید برای درمان آن اشاره می کنیم. پس با من همراه باشید تا اطلاعات جدید و جالبی درباره این بیماری و درمانش به دست بیاوریم.

علت کبد چرب

یکی از علت های اصلی کبد چرب خوردن غذا های پرکالری و بی تحرکی افراد است که از عواقب زندگی ماشینی است. غذا های آماده و چربی که پر از مواد نگهدارنده هستند و باعث شدند افراد دچار چاقی و کبد چرب شوند. برای درمان کبد چرب باید سبک غذایی خود را تغییر دهید، چون درمان‌ های دارویی این بیماری را به طور کامل از بین نمی‌برند و معمولا افرادی که اضافه وزن دارند، بیشتر به کبد چرب دچار می‌شوند. که با اصلاح رژیم غذایی خود و کم کردن وزن و استفاده چند درمان دارویی می توانند این بیماری را در خود از بین ببرند.

تاثیر جلبک اسپیرولینا بر کبد چرب

چند راهکار پیشگیری و درمان کبد چرب

اگر برنامه خواب شما به هم خورده است بهتر است هر چه سریع‌ تر آن را تنظیم کنید. چون خواب شب برای خون رسانی به کبد بسیار اهمیت دارد و به هم خوردن ساعت خواب شما می‌تواند شما را بیمار کبد چرب کند. اگر دچار کبد چرب هستید حتما ورزش را در برنامه خود قرار دهید و روزانه حداقل 30 تا 40 دقیقه ورزش کنید و حتما هم نیازی نیست از ورزش های سنگین شروع کنید. می توانید ورزش های راحتی مثل دوچرخه سواری و پیاده روی سریع و شنا را انجام دهید. چون ورزش کردن برای درمان این بیماری بسیار مفید است؛ و باعث از بین رفتن چربی های کبد میشود. برای محافظت از کبد خود و جلوگیری از ابتلا به کبد چرب بهتر است از خوردن غذا های چرب و آماده مثل فست فود ها و چیپس و پفک و غذا های با چربی بالا که سرخ کردنی هستند و انواع نوشابه های گازدار خودداری کنید. می توانید به عنوان جایگزین آن ها از آنتی اکسیدان ها استفاده کنید آنتی اکسیدان در میوه ها مثل آلو، پرتقال، توت فرنگی و در سبزی ها و ساقه ها مثل جعفری و کرفس وجود دارد؛ که با استفاده آن ها میتوانید کبدی سالم داشته باشید. ترکیب جدیدی که دارای آنتی اکسیدان زیادی است و تاثیر بسیار خوبی در جلوگیری و هم درمان ابتلا به کبد چرب دارد و نوعی درمان قطعی برای کبد چرب به شمار میرود جلبک اسپیرولینا است که در ادامه با این ماده جالب و شگفت انگیز و تاثیر آن روی کبد آشنا می شویم.

جلبک اسپیرولینا چیست و چه خواصی دارد؟

جلبک اسپیرولینا یک جلبک با رنگ جذاب سبز آبی است که با خواص شگفت انگیزی که دارد خواهان بسیاری در بین هواداران سلامت و زیبایی به دست آورده است. این جلبک منبع غنی ویتامین، پروتئین، آنتی اکسیدان و مواد معدنی است و برای تغذیه سلول های بدن و پوست تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد که باعث ساخت کلاژن برای پوست میشود. این جلبک با پروتئینی که دارد مثل کراتین برای مو های شما عمل میکند و باعث رشد سریع موهای شما می‌شود و می‌تواند تا 60 درصد از ویتامین های مورد نیاز بدن شما را تامین کند. مصرف جلبک اسپیرولینا می تواند سیستم ایمنی بدن را به‌ شدت قوی کند و با این کار بدن شما را پاکسازی می کند و حتی می‌تواند علاوه بر کلاژن‌ سازی باعث رفع تیرگی دور چشم و لکه های پوستی شود و چروک های اطراف چشم را هم از بین ببرد، و پوستی صاف و با نشاط را به شما هدیه کند. این جلبک که یک گیاه آب شیرین است و طبق تحقیقات طب سنتی می تواند بهترین راه برای از بین بردن چاقی و پیری زودرس باشد.

تاثیر اسپیرولینا بر درمان کبد چرب :

مهمترین خاصیت جلبک اسپیرولینا و جلبک کلرلا که شبیه به آن است این است که به عنوان قطعی ترین درمان کبد چرب آن را معرفی کرده‌اند. این جلبک به عنوان یک مکمل غذایی سالم و استاندارد که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و چربی و قند خون را کاهش می دهد، شناخته شده است. جلبک اسپیرولینا شامل چربی های بسیار سودمندی چون ویتامین ها و فیبر و آنتی اکسیدان ها که شامل توکوفرول ، بتا کارونن و فیکوسیانین است، که وجود آن ها در رژیم غذایی شما کبد چرب را مدیریت می کند و آن را به عنوان اولین درمان هیپرتری گلیسریدمی در بیماران کبد چرب استفاده می کنند. عملکرد جلبک اسپیرولینا در بدن به این صورت است که باعث می‌شود حساسیت بدن شما نسبت به انسولین زیاد شود که نتیجه آن کم شدن متابولیسم و چربی های بدن است که استفاده این جلبک در طول درمان باعث کاهش چربی و از بین رفتن التهابات کبد می شود و در این صورت کبد چرب شما از بین می رود. و پس از پایان دوره مصرف شما یک کبد سالم دارید. علاوه بر تاثیر جلبک اسپیرولینا بر روی درمان قطعی کبد چرب ، خاصیت ضد ویروسی و همچنین به علت آنتی بادی هایی که در بدن تولید می کند، سلول های ایمنی را قوی می کند و باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان هم می شود.

تاثیر جلبک اسپیرولینا بر کبد چرب

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید کبد چرب بیماری خطرناکی است که اگر رعایت نکنید و برای درمان آن اقدام نکنید می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد، و شما را دچار مشکلات متعددی بکند و عوارض جبران ناپذیری داشته باشد. پس بهتر است برای درمان این بیماری از پودر جلبک اسپیرولینا که درمان کاملاً اثرگذاری برای این بیماری است استفاده کنید. تا هم کبد چرب تان خوب شود و هم هزاران خاصیتی که دارد به بدن شما منتقل شود؛ و بدنی قوی و پوستی شاداب داشته باشید. از شما ممنونم که تا پایان این مطلب با من همراه بودید تا شما را با یک ماده شگفت انگیز و درمانی آشنا کنم. امیدوارم با خواندن این مقاله برای سلامت خود اهمیت بیشتری قائل شوید و هر کاری که سلامتی شما را تضمین می کند را برای بدن خود انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *